Pasiunea Amaliei – concurs aniversar

amalia4

Dacă pe vremuri a făcea săpun era o necesitate, în ultimul timp din ce mai multe persoane au făcut din această activitate un adevarat hobby. Una din aceste persoane este şi Amalia pe care am invitat-o astăzi să ne vorbească despre pasiunea ei, săpunăritul.

“Nu ştiu de unde a venit dorinţa asta a mea de a face săpun. Poate că din cauza unei alergii. Poate pentru că nu suport pe piele nici un produs ce conţine obişnuitele chimicale din comerţ. Poate din nevoia mea de a-mi ţine mintea ocupată, departe de gânduri negre, prin săpunărit reuşind să-mi găsesc liniştea.

Mai demult am “cochetat” cu grădinăritul şi acest hobby îl am şi acum, apoi am început să pictez. Pictam tot ce îmi cădea în mână, de la sticlă la lemn, la canvas sau ghivece… tot ce se putea picta. Soţul meu chiar îmi spune de multe ori glumind, ,,iau maşina cu mine la muncă, pentru că dacă o las acasă, ori o pictezi, ori pui flori în ea”.

Ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, acum trei ani am început să am un alt hobby, săpunăritul. Cei ce au şi ei acest hobby ştiu foarte bine despre ce vorbesc: începi să visezi noaptea reţete, nu ştii ce încercări să mai faci, să testezi… ba e cremos, ba nu e…, ce-i mai trebuie săpunului tău ca să iasă perfect. Într-un cuvânt, dorinţa de a face săpun o simt ca şi cum ar fi un drog intrat în sange şi de care nu scapi aşa uşor, nu te poţi lăsa de el. Iar dacă trec trei zile şi nu am făcut săpun, pentru mine este foarte mult şi intru în “sevraj”.

Dacă mă gândesc bine cred totuşi că acest hobby l-am moştenit. Am crescut toată viaţa înconjurată de săpun, deoarece tatăl meu era săpunar. Îmi aduc aminte cu drag că atunci când eram doar un copil, mă lua uneori cu el la fabrică. Acolo vedeam mormanele cu grăsime animală, pentru că atunci din asta se făcea, butoaie cu uleiuri şi untură şi niscaiva uleiuri mirositoare. Îmi amintesc că în fabrică mirosea foarte frumos şi nu îţi puteai imagina că săpunurile ar putea fi făcute din grăsimile urât mirositoare din depozit.

Încă de pe atunci îl auzeam pe tata cum ne spunea dacă un săpun era reuşit sau nu. În acele vremuri reţetele erau la kilogram, nu se foloseau termometre pentru a măsura temperatura, iar dacă ceva nu ieşea cum trebuie, se mai aruncau câţiva pumni de sodă ca să se lege pasta. Nu ştiu ce şi cum preparau, fiertura mergea de zor. Pe atunci totul se făcea fiert. Iar cand a ieşit pe piaţă săpunul de faţă ”CHEIA”.. ei… era considerat un săpun de lux. Acum îmi dau seama cât de diferite sunt ingredientele şi modul de fabricare faţă de cel de odinioară.

Din acele vremuri mi-a rămas cred, această dorinţă de a face săpun, pe care o avea şi tata dar şi bunica. Pentru că da, şi bunica făcea săpun în acel mod primitiv în care se făcea pe vremuri. Şi de ea îmi aduc aminte cu drag, pentru că prin ierburile ei strânse în diferiţi săculeţi de pânză şi puse în pod la uscat, mi-a insuflat dragostea sau mai bine spus nevoia, de a-mi hrăni pielea cu produse din NATURĂ.

Am dus la cineva câteva săpunele o dată şi mi-a spus: “A… săpunuri cum făcea bunica odinioara!” Nu, nu sunt făcute ca odinioară, pentru că acum nu se mai fac aşa, se folosesc, nu doar grăsimi animale, ci şi diverse uleiuri vegetale care sunt benefice sănătăţii şi ce e mai important, nu se fierb, se fac prin metoda numită “la rece”, tocmai pentru ca ingredientele să îşi păstreze proprietăţile curative.

La săpunurile mele eu folosesc doar uleiuri vegetale. Nu spun însă că săpunurile făcute cu grăsime animală nu ar fi bune. Îmi aduc aminte cu drag de codrul de săpun vechi din podul bunicii, cu care ne spălam pe cap şi aveam un păr de vis. Iar în apa de spălat bunica ne adăuga cu un adevărat ritual, un albuş de ou, infuze din nucul bătrân din fundul curţii şi alte oblojeli pe care le ştia doar ea. Iar ocazional ne pieptăna părul cu gaz şi tare frumos mai era.

logo_amelie

Cineva mă sfătuia odată să pun şi eu diferiţi coloranţi sau alte substanţe ca să le fac să arate mai bine. I-am explicat că dacă aş face acest lucru, atunci între mine şi cei ce fabrică săpunuri la scară industrială, nu ar mai fi nici o diferenţă. Eu prefer naturalul şi încerc cu ce ingrediente am la îndemână să le fac să arate şi bine, nu doar să fie benefice pentru piele.

Culorile pe care le folosesc eu sunt date doar de argile, pudre din plăntuţe, infuzii etc. Există atât de multe combinaţii încât nici nu avem nevoie de “ingrediente străine” într-un săpun. Ne trebuie doar imaginaţie. Am observat că povestea unui săpun spune multe şi despre acea persoană. O reteţă este diferită chiar dacă o fac 10 persoane, pentru că fiecare are personalitatea lui, stilul lui unic.

Odată ce am prins drag de această artă a săpunăritului, inevitabil am început să fac şi altfel de cosmetice naturale: creme de faţă, de corp, balsamuri etc.

Cred că despre săpun şi arta săpunăritului aş putea vorbi ore întregi, pentru că este şi va rămâne marea mea dragostea şi marele meu hobby, o pasiune în care eu îmi găsesc liniştea şi mă desprind de grijile de zi cu zi.

Vă aştept cu drag să îmi încercaţi produsele şi poate aşa veţi descoperi chiar voi că această preocupare este o îndeletnicire plăcută şi cine ştie, poate vom ajunge să fim colege de… săpunăreală🙂 “

Astăzi este ziua de naştere a Amaliei şi s-a gândit să o sărbătorească şi alături de voi, organizând un concurs care are ca premiu un set de produse cosmetice format din patru săpunuri, un balsam de buze, un unt de corp solid şi o cremă de corp.

Să îi uram deci “La mulţi ani fericiţi şi inspiraţi, Amalia!”

 Produsele care alcătuiesc premiul le puteţi admira în imaginea de mai jos:

premiu amaliaIată şi ce trebuie să faceţi pentru a intra în posesia lui:

1. dă like paginii de Facebook Amely S

2. fă public concursul prin share pe facebook sau postare pe blog (cu link către această postare şi o poză)

3. lasă un comentariu la această postare în care:

să scrii numele contului de Facebook cu care ai făcut acest lucru

să laşi link-ul care arată că ai făcut acest lucru

şi  să ne spui ce calităţi trebuie să aibă pentru tine săpunul ideal

Alte menţiuni:

– concursul se va desfăşura în perioada 15 aprilie – 19 aprilie, iar câştigătorul va fi stabilit prin tragere la sorţi cu ajutorul random.org, sâmbătă 20 aprilie. Tot atunci voi anunţa şi căştigătorul cosmeticelor oferite de Amalia;

– dacă faci şi postare pe blog ai o şansă în plus să câştigi;

– la concurs poate participa oricine doreşte, chiar dacă locuieşte în afara ţării, dar premiul va fi expediat doar la o adresa de pe teritoriul Romaniei.

Mai multe poze în care puteţi vedea o parte din cosmeticele create de Amalia găsiţi în postarea săptămânală “Miercurea fără cuvinte” sau pe blogul acesteia.

Dacă ţi-a plăcut ce ai citit şi crezi că poate fi de folos şi prietenilor tăi dă un like&share ca să afle şi ei.

72 thoughts on “Pasiunea Amaliei – concurs aniversar

    1. Cristina, pentu a te inscrie la concurs trebuie sa ne lasi si linkul care sa arate ca ai dat share pe FB precum si numele cu care ai facut asta!
      update: am verificat eu si e totul ok. Probabil nu ai stiut cum sa lasi linkul aici.

      Like

  1. Multumesc tuturor de urari , de cuvintele frumoase si mai ales de informatiile utile. Eu una asa mi-am construit ,, temelia,, in sapunarit , tinin-d cont de cerere persoanelor din jur. Doar asa cred eu , poti deveni mai bun in ceeia ce faci .Bafta tuturor , va pup pe suflet , Amely S. !!!!!

    Like

  2. admir oamenii care stiu sa isi descopere pasiuni, care sa le bucure fiecare zi….caci avem de multe ori, doar obiective mari si indepartate si uitam sa ne bucuram de prezent, in galopul spre acel obiectiv…..iar privind sapunurile naturale, am avut ocazia doar sa admir si miros, nu am folosit, dar intr-adevar iti trezeau amintiri legate de natura, de proaspat…in cazul ca as castiga acest premiu, as imparti cu cei dragi produsele, sa ne bucuram cat mai multi de ele.

    Like

Leave a Reply

