10 beneficii ale consumului de spirulină

Microalgele sunt cele mai vechi organisme care folosesc fotosinteza şi care cu milioane de ani în urmă au îmbogăţit atmosfera pământului cu oxigenul atât de necesar vieţii.

Arthrospira platensis, cunoscută nouă mai mult sub numele de spirulină, este o  microalgă de o frumoasă culoare verde-albastru care îi este dată de o combinaţie de pigmenţi naturali – verdele îl ia de la clorofilă, galbenul şi portocaliul de la carotenoizi iar albastrul de la ficocianine.

Ea aparţine unei familii de microalge din care face parte şi chlorella şi este una dintre sursele cele mai complete de nutrienţi din câte se cunosc, fiind foarte bogată în proteine, clorofilă, vitamine, minerale, acizi graşi esenţiali etc., ceea ce o face atât de benefică pentru organismul uman.

Din multitudinea de beneficii pe care consumul de spirulină îl are pentru organismul uman am ales să vă scriu ,pe scurt, doar despre 10 dintre ele, deşi numărul lor este cu mult mai mare.

1.   Ajută la menţinerea echilibrului acido-bazic din organism prin marea sa bogăţie de minerale. Acest echilibru poate fi uşor dereglat datorită stilului de viata modern şi a alimentaţiei bogate în produse procesate, dereglare care poate duce la apariţia unor boli cum ar fi oboseală cronică, depresie, reumatism, boli de piele etc.

2.   Conţinutul ridicat de vitamina A din spirulină, face din aceasta un mijloc excelent pentru a lupta împotriva acneei. Ea reglează funţionarea glandelor sebacee şi evită excesiva secreţie şi congestie a acestora.

3.   E un ajutor de nepreţuit în lupta împotriva anemiei. Nu numai că aduce un aport important de fier în organism dar conţine şi alte substanţe nutritive cum ar fi vitamina E, vitamina B12, acid folic, cupru, elemente necesare pentru fixarea fierului în sânge.

4.   Spirulina e recomandată şi în cazul bolilor cardiovasculare datorită conţinutului bogat în vitamine şi oligoelemente. Vitamina F ajută la evitarea formării de depozite de colesterol pe artere, vitamina E reduce riscul formării de cheaguri de sânge (embolie), vitamina A ajută la combaterea sclerozei vaselor de sange iar magneziul susţine buna funţionare a muşchiului cardiac.

5.    Dismenoreea şi alte tulburări menstruale pot fi prevenite cu ajutorul spirulinei. Fiind bogată în vitamina E ajută la regularizarea funţionării normale a ovarelor iar vitamina A diminuează durerile premenstruale în timp ce fierul previne oboseala şi anemia care apar în perioadele premenstruale.

6.     Este un aliat de preţ în tratarea şi prevenirea bolilor de piele. Acestea apar atunci când glandele sudoripare şi sebacee nu reuşesc a elimina toate toxinele din corp. Vitamina B prezentă în spirulină stimulează metabolismul pielii, vitamina A pe cel al glandelor sebacee iar vitamina E dă elasticitate şi tonicitate pielii favorizând procesul de cicatrizare.

7.     Spirulina întăreşte sistemul imunitar. Ea poate distruge un spectru larg de viruşi şi bacterii, cum ar fi herpes simplex, rubeolă, pojar, cytomegalovirus, entorovirus, HIV-1. Recent cercetatorii au descoperit un element specific spirulinei, Calcium Spirulan care este o moleculă de zahăr polimerizat şi care conţine atât sulf cât şi calciu şi care ar putea fi arma secretă a spirulinei în lupta împotriva viruşilor şi a infecţiilor. Ea stopează replicarea viruşilor, împiedicându-i să penetreze membrana celulară şi să infecteze celulele. Deoarece stimulează sistemul imunitar să producă macrofage şi monocite este de mare ajutor în distrugerea agenţilor patogeni reprezentaţi de unele ciuperci ca Aspergillus fumigatus, Aspergillus niger şi Candida Albicans, aceasta din urmă responsabilă pentru infecţiile vaginale.

8.      Este detoxifiantă prin abilitatea sa de a curăţa sângele. Bogată în clorofilă, spirulina este un puternic detoxifiant, ajutând la curăţarea acestuia de toxine. Conţine de zece ori mai multă clorofilă decât legumele cu frunze verzi. Clorofila ajută la refacerea celulelor roşii din corp şi furnizează magneziu într-o forma uşor asimilabilă. Această combinaţie ajută la oxigenarea fluxului sanguin şi elimină toxinele din corp. Conţine polizaharide cu rol în formarea celulelor măduvei osoase, timusului şi splinei, celule care, se ştie, au la rândul lor un rol important în lupta împotriva infecţiilor. Ficocianinele si aloficocianinele care îi dau frumoasa culoare albastră împreună cu antocianinele favorizează creşterea numărului de celulele albe, care au rolul de apărare a organismului împotriva infecţiilor.

9.     Conţinutul de betacaroten (o formă de vitamina A) de 10 ori mai mare decât al morcovului, şi bogată în antioxidanţi importanţi pentru o vedere mai bună, precum zeaxantina şi luteina, fac  din spirulină un supliment foarte folosit pentru îmbunătăţirea vederii şi ameliorarea bolilor de ochi cum ar fi: cataractă, retinopatie, hipertensiune oculară etc.

10.    Şi nu în ultimul rand, fiind bogată în acid gama linoleic ( GLA), ca şi laptele matern, spirulina este de mare ajutor pentru copii în general şi mai ales pentru cei care nu au fost alăptaţi niciodată, acidul gama linoleic fiind important pentru creşterea şi dezvoltarea copiilor.

Nutriţioniştii recomandă ca spirulina să fie luată sub formă de suplimente în timpul mesei dar poate fi adaugată, sub formă de pudră, în diferite reţete de sucuri cu fructe şi legume, chipsuri etc., doza zilnică recomandată putând varia de la 250 mg la 5 g.

About these ads

10 responses

  1. Inca un articol foarte foarte bun. Bravo!

  2. Si noi dam spirulina copiilor in mod frecvent, de curand ne-am facut un amestec din tot felul de plante macinate si minerale naturale din care facem un fel de bautura ce o bem zilnic

    1. Cu ce altceva amesteci spirulina?

      1. claudia, spirulina o poti blendui cu zmeura patrunjel afine miere sau orice fruct, seminte, poti adauga smochine sau curmale uscate, si faci un smoothie ultra sanatos. nici nu mai ai nevoie de mancare in acea zi. cheers*

      2. Multumesc pentru sugestii :)

  3. Un articol foarte bine realizat! Aceasta planta este extraordinara..si pretul este foarte bun intr-un raport calitate-pret!

  4. spirulina e buna in sarcina>? sau in perioada preconceptiei ?

  5. […] locuri sunt ocupate de articole de data asta din categoria “Sănătate“, articolul 10 beneficii ale consumului de spirulină şi articolul în care vorbeam despre Cum se poate trata infestarea cu […]

  6. In perioada sarcinii este recomandat sa eviti in general administrarea de suplimente (chiar daca sunt produse 100% naturale). Oricum cel mai bine este sa intrebi ginecologul. Pe mine de exemplu m-a sfatuit sa fiu atenta chiar si la ceaiurile din plante medicinale pe care le beau (pt ca unele pot favoriza aparitia contractiilor).

    1. Ana, mie chiar ginecologul mi-a recomandat unele produse naturiste in timpul sarcinii.
      E adevarat ca unele plante sunt contraindicate insa nu si spirulina

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 351 other followers

%d bloggers like this: